Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(20)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Surma Barbara
(4)
Biel Krzysztof
(2)
Draus Jan (1952- )
(2)
Madej-Babula Magdalena
(2)
Marek Zbigniew (1947- )
(2)
Olearczyk Teresa Ewa
(2)
Seredyńska Anna
(2)
Szewczuk Katarzyna (pedagog)
(2)
Babik Marek (1966- )
(1)
Błasiak Anna (aksjologia)
(1)
Chrost Marzena
(1)
Gajewski Mariusz
(1)
Gałkowski Jerzy W. (1937- )
(1)
Gałkowski Stanisław (1965- )
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jasionek Stanisław (1952- )
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Królikowska Anna (pedagogika)
(1)
Kubik Władysław Biblioteka Pedagogiki Religijnej
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Olearczyk Teresa
(1)
Sadowski Jerzy (1964- )
(1)
Stankiewicz-Kopeć Monika
(1)
Stasiewicz-|Jasiukowa Irena (1934- )
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Terlecki Ryszard (1949- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Pedagogika
(3)
Rodzina
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Kobieta
(2)
Metoda Montessori
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Patologia społeczna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Sieroctwo społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cywilizacja
(1)
Człowiek
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja religijna dzieci
(1)
Etyka
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kibice
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Miasta
(1)
Milczenie
(1)
Modernizacja
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauka
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Ojczyzna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Religijność
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rzepka, Franciszek (1948-2005)
(1)
Sekty i ruchy religijne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Subkultura
(1)
Szalikowcy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Trzebinia (woj. małopolskie)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [168]-177.
Książka jest próbą popularyzacji wiedzy z zakresu pedagogiki rodziny dotyczącej kształtowania kompetencji wychowawczych rodziców, podnoszenia ich kultury pedagogicznej. Jest ona kierowana do rodziców, by pomóc im odnaleźć się w sytuacjach, w których często mogą czuć się bezradni, oraz do pedagogów, nauczycieli i wychowawców, pracowników socjalnych, studentów pedagogiki, by umieli wesprzeć rodziców w ich roli i misji wychowania młodego pokolenia. Często w życiu rodzinnym pojawiają się trudne sytuacje, które wymagają nowego rodzaju wiedzy i umiejętności, by nie skrzywdzić dziecka, a dać mu odpowiednie bodźce do rozwoju, być dla niego dobrym wzorem. Nie ma tutaj podanego remedium na wszystkie rodzinne problemy wychowawcze, ale pewne sugestie czy wskazania, jak być dobrym rodzicem i w jaki sposób kształtować odpowiednie warunki dla życia i rozwoju najmłodszego pokolenia.
Od autorki ..... 9 * I. Rodzice i dzieci ..... 11 * 1.1. Małżeństwo istotnym fundamentem życia rodzinnego ..... 12 * 1.2. Wystarczająco dobry rodzic ..... 20 * 1.3. Autorytet rodzicielski ..... 24 * 1.4. Być ojcem ..... 28 * 1.5. Być mamą ..... 32 * 1.6. Dziecko w rodzinie ..... 38 * 1.7. Wychowanie zgodne z potrzebami płci ..... 43 * II. Życie rodzinne ..... 49 * 2.1. Fazy życia środowiska rodzinnego ..... 49 * 2.2. Siła więzi rodzinnej ..... 53 * 2.3. Porozumiewanie się w rodzinie ..... 57 * 2.4. Konflikty w rodzinie – szansa czy zagrożenie? ..... 61 * III. Wychowanie w rodzinie ..... 65 * 3.1. Specyfika oddziaływań wychowawczych w rodzinie ..... 65 * 3.2. Mądra miłość rodzicielska ..... 71 * 3.3. Postawy wychowawcze rodziców ..... 73 * 3.4. Style wychowania w rodzinie ..... 81 * 3.5. Metody i środki wychowawcze w rodzinie ..... 85 * 3.6. Wychowanie do wartości w rodzinie ..... 95 * 3.7. Kształtowanie emocji dziecka w rodzinie ..... 101 * 3.8. Wychowanie ekonomiczne w rodzinie – kieszonkowe dla dziecka ..... 109 * IV. Dzieciństwo a powinności rodziców ..... 113 * 4.1. Współczesne dzieciństwo i jego zagrożenia w rodzinie ..... 115 * 4.2. Wartość dziecięcej zabawy ..... 119 * 4.3. Znaczenie czytania w rozwoju i wychowaniu dziecka ..... 122 * 4.4. Kształtowanie zainteresowań dziecka w rodzinie ..... 126 * 4.5. Dziecko na pograniczu świata rzeczywistego i wirtualnego ..... 129 * 4.6. Telewizja i jej wpływ na rozwój dziecka ..... 132 * 4.7. Dziecięca agresja a dom rodzinny ..... 135 * 4.8. "Bądź, grzeczny!” ..... 139 * 4.9. Dziecięcy lęk i jego źródła ..... 142 * V. Sytuacje trudne w życiu rodzinnym ..... 147 * 5.1. Życie rodzinne na odległość ..... 147 * 5.2. Mamo, nie pij! ..... 151 * 5.3. Cierpienie w zaciszu czterech ścian – przemoc domowa ..... 155 * 5.4. Wychowanie dziecka w rodzinie niepełnej ..... 158 * 5.5. W obliczu choroby – rodzina z dzieckiem chorym przewlekle ..... 163 * Zakończenie ..... 167 * Bibliografia ..... 169 * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 15885 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / Akademia Ignatianum)
Bibliogr. s. 293-312. Indeks.
Streszcz. ang.
Opracowanie tematu w takiej perspektywie teoretyczno-metodologicznej i empirycznej, jaką Autorka rozprawy przyjmuje, nie było analizowane. W związku z tym praca ta niewątpliwie wypełnia lukę w literaturze naukowej i wskazuje na wartości poznawcze tematu i wynikające z jego analizy implikacje praktyczne, edukacyjne. Podjęty temat przedstawiony został samodzielnie, poprawnie pod względem merytorycznym, jest dowodem erudycji, a także umiejętności wykorzystania empirii dla refleksji pedagogicznej.[Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej]
1. Teoretyczne podstawy kompetencji emocjonalnych i społecznych * 1.1. Podstawowe pojęcia * 1.1.1. Pojęcie kompetencji * 1.1.2. Klasyfikacja kompetencji * 1.2. Kompetencje emocjonalne * 1.2.1. Pojęcie kompetencji emocjonalnych * 1.2.2. Komponenty kompetencji emocjonalnych * 1.3. Kompetencje społeczne * 1.3.1. Pojęcie kompetencji społecznych * 1.3.2. Komponenty kompetencji społecznych * 1.4. Podsumowanie * 2. Uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1. Rozwojowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.1.1. Charakterystyka rozwoju emocjonalnego * 2.1.1.1. Rozwój emocjonalny w poszczególnych okresach życia * 2.1.1.2. Dojrzałość emocjonalna * 2.1.2. Charakterystyka rozwoju społecznego * 2.1.2.1. Rozwój społeczny w poszczególnych okresach życia * 2.1.2.2. Dojrzałość społeczna * 2.2. Środowiskowe uwarunkowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1. Rola rodziny w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.1.1. Uwarunkowania rodzinne * 2.2.1.2. Rodzice * 2.2.2. Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.2.1. Nauczyciel * 2.2.2.2. Społeczność klasowa * 2.2.3. Rola środowiska rówieśniczego w kształtowaniu kompetencji emocjonalnych i społecznych * 2.2.3.1. Grupy rówieśnicze * 2.2.3.2. Grupy przyjacielskie * 2.3. Podsumowanie * 3. Wyznaczniki rozwoju kompetencji emocjonalnych i społecznych * 3.1. Aktywność osoby * 3.1.1. Potrzeby źródłem aktywności człowieka * 3.1.2. Zdobywanie doświadczenia * 3.2. Edukacja emocjonalna i społeczna * 3.2.1. Założenia edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.1.1. Koncepcja edukacji integralnej * 3.2.1.2. Teoria kształcenia wielostronnego * 3.2.2. Realizacja edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.1. Zadania edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.2.2.2. Metody i formy realizacji edukacji emocjonalnej i społecznej * 3.3. Podsumowanie * 4. Metodologiczne podstawy własnych badań empirycznych * 4.1. Cel i problematyka badawcza * 4.1.1. Problemy i hipotezy badawcze * 4.1.2. Zmienne i wskaźniki * 4.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.2.1. Metody badań * 4.2.2. Techniki badań * 4.2.3. Narzędzia badawcze * 4.3. Organizacja i przebieg badań własnych * 4.4. Charakterystyka badanych grup * 4.5. Podsumowanie * 5. Kompetencje emocjonalne i społeczne – prezentacja wyników własnych badań empirycznych * 5.1. Poziom emocjonalnych i społecznych kompetencji badanej młodzieży * 5.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.1.2. Poziom kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.2. Społeczne determinanty kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych środowiskach * 5.2.1. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji emocjonalnych badanej młodzieży * 5.2.2. Społeczne determinanty kształtowania kompetencji społecznych badanej młodzieży * 5.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych społecznościach szkolnych * 5.3.1. Wskazania ogólne dla kształtowania emocjonalnych i społecznych kompetencji w zreformowanej szkole * 5.3.2. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w badanych szkołach publicznych i katolickich * 5.3.2.1. Szkoły publiczne * 5.3.2.2. Szkoły katolickie * 5.3.3. Kształtowanie emocjonalnych i społecznych kompetencji w środowisku szkolnym w opinii badanej młodzieży * 5.4. Podsumowanie * 6. Kompetencje emocjonalne i społeczne w praktyce edukacyjnej * 6.1. Dyskusja wyników * 6.1.1. Poziom kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.1.2. Determinanty społeczne a kompetencje emocjonalne i społeczne * 6.1.2.1. Płeć * 6.1.2.2. Struktura rodziny * 6.1.2.3. Rodzeństwo * 6.1.2.4. Wykształcenie rodziców * 6.1.2.5. Miejsce zamieszkania * 6.1.2.6. Typ szkoły * 6.1.3. Środowisko szkolne * 6.1.3.1. Programy wychowawcze * 6.1.3.2. Opinia młodzieży * 6.2. Implikacje dla praktyki kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1. Inspirowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.1.1. Własne kompetencje nauczyciela/wychowawcy * 6.2.1.2. Sylwetka inspirującego nauczyciela/wychowawcy * 6.2.2. Stymulowanie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3. Wspieranie kształtowania kompetencji emocjonalnych i społecznych * 6.2.3.1. Wspieranie jako pomoc w procesie zmiany * 6.2.3.2. Wspieranie jako pomoc w procesie nabywania wprawy * 6.2.3.3. Trening kompetencji * 6.3. Podsumowanie * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17091 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5226, 5225 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [127]-130.
Streszczenie w języku angielskim.
"Książka stanowi ciekawy i oryginalny wkład we współczesną refleksję nad wychowaniem. Podejmuje ważny problem: "Jak wychowywać dziś", jak skutecznie wprowadzać nowe pokolenie w kulturę, jednocześnie ucząc je krytycznego myślenia; jak socjalizować, a zarazem pomagać w wyrabianiu autonomii. [...] Chodzi więc o takie kształcenie, którego celem jest nie tyle przekazywanie wiedzy, co przygotowanie do mądrego życia, samodoskonalenia, osobowego rozwoju polegającego na umiejętności cieszenia się tym, co piękne i wartościowe, jednym słowem - do spełnienia się w naszym człowieczeństwie. Należy podkreślić, że dodatkowym walorem książki jest to, iż jest ona dziełem Autorów reprezentujących dwa pokolenia, które łączą "wspólne korzenie ideowe". To rzadki wypadek, a w filozofii chyba wyjątkowy, dzięki czemu Czytelnik może się zapoznać ze spójną, międzypokoleniową refleksją, odwołującą się do jednolitej aksjologicznej bazy i proponującą jednobrzmiące wnioski ".Z recenzji dra hab. Przemysława Paczkowskiego, prof. UR
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 22,87 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 361-389.
Przedłożona do recenzji praca pt. "Pedagogika przedszkolna z metodyką" autorstwa Jolanty Karbowniczek, Małgorzaty Kwaśniewskiej i Barbary Surmy ma charakter podręcznika, który może być wykorzystany w procesie akademickiego kształcenia pedagogów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela przedszkola. W książce podjęto i omówiono wiele zagadnień istotnych zarówno dla organizacji, jak i przebiegu procesu edukacji dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się ona z siedmiu rozdziałów, których tematyka dobrze koresponduje z potrzebami dydaktyki akademickiej oraz obszernej bibliografii ukazującej możliwości pogłębienia omawianych w książce zagadnień, a także poszukiwania materiałów do samodzielnej analizy wybranych problemów.Z recenzji prof. dr hab. Sabiny Guz
Rozdział 1. Z historii wychowania przedszkolnego * Rozdział 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce * Rozdział 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu * Rozdział 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce * Rozdział 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu * Rozdział 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu * Rozdział 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16013, 16141 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka treściowo jest bardzo wartościowym dziełem, obejmującym ważkie z perspektywy pedagogicznej problemy, wiążące się bezpośrednio z praktyką działania w obszarze opieki, wychowania i resocjalizacji, egzemplifikowane wycinkowo eksploracjami empirycznymi dokumentującymi znaczenie jednego z aspektów pracy psychoterapeutycznej, wspomagających pracę pedagogów (superwizja).Opracowanie to może i powinno znaleźć czytelników nie tylko wśród profesjonalistów pedagogów, ale i profesjonalistów psychoterapeutów, zwiększając poziom świadomości obu grup związanej z potencjalnymi obszarami własnego działania (psychoterapeuci) lub możliwości takiego działania (pedagodzy).Z recenzji dr hab. Ewy Wysockiej, UŚ
Wstęp ..... 9 * Rozdział 1: Psychoterapia psychodynamiczna ..... 13 * 1. Teoria psychodynamiczna ..... 13 * 2. Psychologia rozwojowa w teorii psychodynamicznej ..... 16 * 3. Proces psychodynamiczny ..... 25 * 3.1. Diagnoza ..... 25 * 3.2. Setting ..... 29 * 3.3. Przeniesienie i przeciwprzeniesienie ..... 32 * 3.4. Opór ..... 37 * 3.5. Mechanizmy obronne i ich klasyfikacja ..... 40 * 3.6. Techniki terapii psychodynamicznej ..... 44 * Podsumowanie ..... 48 * Rozdział 2: Diagnoza charakteru i psychopatologia w psychoterapii psychodynamicznej ..... 51 * 1. Psychopatologia dzieci i młodzieży ..... 51 * 1.1. Specyfika psychoterapii psychodynamicznej dzieci i młodzieży ..... 52 * 1.2. Zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze ..... 56 * 1.3. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi ..... 58 * 1.4. Zaburzenia lękowe ..... 60 * 1.5. Depresja u dzieci ..... 61 * 1.6. Zaburzenia odżywiania ..... 63 * 1.7. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się ..... 64 * 1.8. Całościowe zaburzenia rozwojowe ..... 64 * 1.9. Tiki i zaburzenia wydalania ..... 66 * 2. Diagnoza charakteru ..... 67 * 2.1. Osobowość psychopatyczna ..... 67 * 2.2. Osobowość narcystyczna ..... 71 * 2.3. Osobowość schizoidalna i schizotypowa ..... 74 * 2. 4. Osobowość paranoidalna ..... 76 * 2.5. Osobowość depresyjna i maniakalna ..... 78 * 2.6. Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna) i sadystyczna ..... 82 * 2.7. Osobowość obsesyjna i kompulsywna ..... 84 * 2.8. Osobowość histeryczna i histrioniczna ..... 86 * 2.9. Osobowość dysocjacyjna ..... 88 * Podsumowanie ..... 89 * Rozdział 3: Problematyka pedagogiki * opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej ..... 91 * 1. Podstawowa problematyka w pedagogice opiekuńczo-wychowawczej ..... 91 * 2. Podstawowa problematyka zawiązana z wychowaniem w wybranych współczesnych teoriach ..... 97 * 3. Pedagogika resocjalizacyjna i jej problematyka ..... 104 * 3.1. Pojęcie resocjalizacji i zakres działań pedagogiki resocjalizacyjnej ..... 104 * 3.2. Resocjalizacja w ujęciu psychodynamicznym ..... 107 * Podsumowanie ..... 111 * Rozdział 4: Psychoterapia psychodynamiczna a wychowanie, opieka i resocjalizacja ..... 113 * 1. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka opiekuńcza ..... 113 * 2. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka wychowania ..... 120 * 3. Psychoterapia psychodynamiczna a problematyka resocjalizacji ..... 124 * Podsumowanie ..... 130 * Rozdział 5: Superwizja koleżeńska w pracy pedagoga ..... 131 * 1. Definiowanie pojęcia superwizji ..... 131 * 2. Różnorodność modeli superwizji ..... 134 * 3. Rodzaje superwizji ..... 137 * 4. Cele superwizji ..... 139 * 5. Superwizowany podmiotem kontraktu w superwizji ..... 141 * 6. Przygotowanie superwizorów ..... 143 * 7. Superwizja nie tylko dla psychoterapeutów ..... 147 * Podsumowanie ..... 148 * Rozdział 6: Wsparcie i superwizja w pracy pedagoga – eksperyment własny ..... 149 * 1. Założenia teoretyczne badań własnych ..... 149 * 1.1. Superwizja w zawodach pomocowych ..... 150 * 1.2. Definiowanie zmiennych użytych w badaniach ..... 153 * 2. Metodologia badań ..... 155 * 2.1. Cel badań, teren i próba badawcza ..... 155 * 2.2. Problemy i hipotezy badawcze ..... 157 * 2.3. Zmienne i wskaźniki ..... 159 * 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ..... 160 * 2.5. Przebieg badań ..... 161 * 3. Analiza wyników badań własnych ..... 162 * 3.1. Obraz siebie u badanych ..... 162 * A. Obraz siebie u badanych na początku i na końcu eksperymentu ..... 162 * B. Obraz siebie u badanych kobiet i mężczyzn na początku i na końcu eksperymentu ..... 164 * C. Obraz siebie u badanych osób dojrzałych i dorosłych na początku i na końcu eksperymentu ..... 166 * D. Obraz siebie u badanych osób wyżej oceniających swoje zaangażowanie w eksperyment oraz niżej * oceniających swoje zaangażowanie na początku i końcu eksperymentu ..... 168 * 3.2. Edukacyjne aspekty w superwizji koleżeńskiej ..... 170 * 3.3. Aspekty psychodynamiczne superwizji koleżeńskiej ..... 172 * 3.4. Weryfikacja hipotez badawczych ..... 173 * 4. Interpretacja wyników badań własnych ..... 177 * 4.1. Interpretacja psychologiczna wyników ..... 177 * A. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu we wszystkich grupach ..... 177 * B. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u kobiet i mężczyzn ..... 179 * C. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u dojrzałych i dorosłych ..... 180 * D. Różnice istotne w intensywności cech obrazu siebie * na początku i na końcu eksperymentu u osób oceniających niżej i u osób oceniających wyżej * swoje zaangażowanie ..... 181 * E. Znaczenie treści psychodynamicznych ..... 182 * 4.2. Interpretacja pedagogiczna wyników ..... 184 * A. Użyteczność treści edukacyjnych ..... 184 * B. Wnioski pedagogiczne ..... 186 * 5. Dyskusja otrzymanych wyników badań z literaturą przedmiotu ..... 188 * Zakończenie ..... 193 * Bibliografia ..... 195 * Pedagogika ..... 195 * Psychologia ..... 197 * Materiały wewnętrzne Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego ..... 199 * Metodologia badań ..... 201 * Spis tabel i wykresów ..... 202 * Aneks 1. Narzędzia badawcze ..... 204 * Arkusze obserwacyjne ..... 204 * Aneks 2. Wyniki badań ..... 209
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [503]-561. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Procesy modernizacyjne zachodzące na ziemiach polskich w dobie oświecenia to fundamentalny problem badawczy, a wyniki naukowych rozpoznań w tym obszarze są ogromnie ważne dla zrozumienia przebiegu zmian prowadzących ku nowoczesności XX wieku i naszej współczesności. [...] Lektura kolejnych części książki ujawnia rozległe kompetencje Autorki oraz jej umiejętności wyboru i badawczego oświetlania kwestii najistotniejszych. Imponująca jest jej orientacja w kilku szerokich obszarach kultury i życia społecznego lat 1800-1830, a także w bogatej literaturze przedmiotu ich dotyczącej. Na poznawczy walor książki wskazuje już sam jej temat, ale w przekonaniu o jej wartości naukowej utwierdza jego interdyscyplinarne ujęcie, a także sposób potraktowania materiału badawczego. Różnogatunkowe piśmiennictwo, działalność instytucji kulturowych, programowe zmiany urbanistyczne w miastach, traktowanie "przestrzeni pamięci historycznej" - wszystko to poddawane jest subtelnym i wnikliwym analizom, które prowadzą do odsłonięcia niedostrzeganych dotąd aspektów zjawisk, jeśli nawet wcześniej sygnalizowanych (najczęściej pobieżnie) w literaturze przedmiotu, to nie w pełni rozpoznanych. Trafnie wybrane atrakcyjne tematy wywodu, przedstawione na szerokim tle polityczno-społecznym i kulturowym, z rozległą dokumentacją źródłową prowadzą do bardzo istotnych wniosków o swoistości modernizacji Polski w pierwszych dziesięcioleciach pod zaborami. prof. dr hab. Teresa Kostkiewiczowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56636 (1 egz.)
Kaucja: 57,47 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy poszcz. rozdz.
Czy systemy edukacyjne powinny się integrować? * Aktualność pedagogiki Marii Montessori w świetle doniesień współczesnej psychologii * Wokół (nie)zamierzonych skutków przemian w edukacji przedszkolnej * Nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego kreatorem działań edukacyjnych * Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych dzieci w młodszym wieku szkolnym * W poszukiwaniu drogi do sukcesów matematycznych dziecka * Perspektywa interakcyjna w edukacji przedszkolnej * Współczesna literatura dziecięca w edukacji wczesnoszkolnej -rzeczywistość i perspektywy * Język obcy nowożytny w edukacji wczesnoszkolnej w dobie przemian * Wychowanie religijne dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec wyzwań współczesnego świata * Edukacja religijna we współczesnych książkach dla dzieci * Wychowanie przez sztukę w przedszkolu * Muzyka jako integralny element wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej * Przedszkole środowiskiem kształtowania postaw prozdrowotnych dziecka * Przygotowanie uczniów po pierwszym etapie edukacyjnym do racjonalnego spędzania czasu * Edukacja ekologiczna ważnym elementem religijno-patriotycznego wychowania dziecka przedszkolnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne)
Bibliogr. s. 243-248.
Temat podjęty do opracowania przez autorkę ma wagę teoretyczną i praktyczną. Związany jest z teorią i praktyką kształcenia w szkołach wyższych, z dydaktyką szkoły wyższej, co nabiera szczególnego wyrazu w dobie przyrostu i rozrostu szkół wyższych w Polsce. W rozdziale Metody nauczania stosowane w szkole wyższej zawarte są interesujące poznawczo dane o stosowaniu w praktyce metod asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, eksponujących i praktycznych - wyróżnionych zgodnie z koncepcją wielostronnego kształcenia autorstwa W. Okonia. Wartościowe w tej analizie jest wykorzystanie nie tylko wyników obserwacji, ale i opinii studentów na temat zajęć. Analiza wyników badań zawarta w części empirycznej jest nie tylko bogata informacyjnie, lecz także urozmaicona poprzez tabele, diagramy i liczne cytaty z wypowiedzi respondentów.Z recenzji prof. zw. dra hab. Stanisława Palki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17092 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne - Akademia Ignatianum)
Bibliogr. s. 243-248.
Współfinansowanie: Akademia Ignatianum. Wydział Pedagogiczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [125]-130. Indeks.
Niniejsza publikacja ma na celu przedstawienie nauczycielom i pedagogom najbardziej podstawowych zagadnień dotyczących zachowań młodzieży, w których można odnajdywać symptomy zachowań subkultury kibicowskiej. Autor stara się jak najdokładniej opisać zjawisko kibicowania uwzględniając fakt, że części nauczycieli nie jest ono znane. Z tych też względów zamieszczony został w publikacji bogaty materiał fotograficzny, mający zobrazować omawiane zagadnienia.Potoczna wiedza współczesnego człowieka zdobywana jest głównie za pośrednictwem przekazów medialnych (prasa, radio, telewizja, internet). Informacje na ten temat zawarte w mediach są często okrojone i zredukowane do jakiegoś jednego aspektu. Intencją autora jest próba "odmitologizowania" medialnych przekazów skoncentrowanych jedynie na sensacyjnych ekscesach i ukazanie zjawiska kibicowania jako szerokiego obszaru pracy pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52941 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51945 (1 egz.)
Kaucja: 42,63 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Polskojęzyczna bibliografia dotycząca sekt i nowych ruchów religijnych za lata 2004-2009" s. [272]-353.
Streszcz. w jęz. ang.
Różnorodność tematów poszczególnych rozdziałów stanowi piękną mozaikę problemów dotyczących groźnego i niebezpiecznego zjawiska społecznego i indywidualnego, jakim są sekty i grupy kultowe. Książka jest pierwszą pozycją w naszej polskiej literaturze, która tak dogłębnie analizuje problem sekt i grup kultowych zarówno w wymiarze psychologicznym, jak i prawnym (.). Publikacja pomoże wielu ludziom spojrzeć bardziej krytycznie na ruchy religijne i sekty jako wielkie niebezpieczeństwo i zagrożenie wolności oraz godności własnej osoby.z recenzji prof. UKSW dra hab. Jana Bieleckiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53935 (1 egz.)
Kaucja: 26,32 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6987 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania ; 4)
Bibliogr. s. 183-202. Indeksy.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Horyzontów Wychowania 3)
Bibliogr. s. 135-143.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4692 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej